Αναφορές του Δημάρχου Giuseppe Sala για την Τουριστική Ανάπτυξη του Μιλάνου

Το Μιλάνο παρουσιάζει σταθερή και συνεχώς αυξανόμενη τουριστική κίνηση, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Η διαπίστωση προκύπτει από στοιχεία που παρέθεσε ο Δήμαρχος της πόλης Giuseppe Sala, για τον τουρισμό στο Μιλάνο. Όπως ανέφερε, από την περίοδο της Expo 2015 και μετά, ο τουρισμός στην πόλη σημειώνει ραγδαία άνοδο, με την παραδοσιακή εποχικότητα των επισκέψεων να έχει ουσιαστικά εξαλειφθεί. Η πόλη υποδέχθηκε συνολικά 8,5 εκατομμύρια τουρίστες το 2023, ενώ ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω το 2024, με τον Ιούλιο τ.ε. να καταγράφει ρεκόρ επισκεψιμότητας, με 900.000 επισκέπτες.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμαρχος υπογράμμισε την ανάγκη να ενισχυθεί η τουριστική δραστηριότητα και πέρα από το ιστορικό κέντρο, ώστε οι επισκέπτες να ανακαλύψουν και άλλες περιοχές της πόλης, αναδεικνύοντας τις τοπικές γειτονιές και τις ιδιαιτερότητές τους. Παράλληλα, τόνισε ότι, αν και ο τουρισμός του Μιλάνου δεν παρουσιάζει τα προβλήματα υπερτουρισμού που παρατηρούνται σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, είναι σημαντικό να διατηρηθεί μια ισορροπία μεταξύ της τουριστικής ανάπτυξης και της ποιότητας ζωής των κατοίκων.
Σημαντικό σημείο προβληματισμού αποτελεί και ο τουριστικός φόρος. Ο Δήμαρχος εξέφρασε την πρόθεση να εξεταστεί το ενδεχόμενο αναπροσαρμογής του φόρου για τα ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων, τονίζοντας ότι το Μιλάνο εφαρμόζει σήμερα χαμηλότερο φόρο από άλλες ιταλικές πόλεις, όπως η Ρώμη. Η αύξηση του φόρου ενδέχεται να αποτελέσει μέτρο για τη βελτίωση της τουριστικής εμπειρίας, διασφαλίζοντας παράλληλα την ανάπτυξη της πόλης.
Τέλος, επισημάνθηκε ότι το 80% των επισκεπτών του Μιλάνου είναι ξένοι τουρίστες, γεγονός που καθιστά την πόλη ιδανικό προορισμό για επισκέπτες υψηλού εισοδήματος, οι οποίοι συνεισφέρουν σημαντικά στην τοπική οικονομία.
Παρεμπιπτόντως από πλευράς μας αναφέρεται ότι, στο Μιλάνο πραγματοποιείται, κάθε χρόνο, η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού «BIT», στην οποBIT», στην οποία », στην οποία είναι σκόπιμο να εξεταστεί το ενδεχόμενο
συμμετοχής της Ελλάδος με εθνικό περίπτερο, διότι προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα για την προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος τόσο στην ιταλική όσο και στη διεθνή αγορά.